måndag 29 november 2010

Vädet har blivit populärt samtalsämne just nu ju...

Ok då, jag fick en stund över, tänkte inte lägga mig riktigt än... Är som tröttast på morgonen, då vill jag inget annat än att ligga kvar o somna om, men på dagen o kvällen är jag som tur är inte så trött... Hoppas vi snart slipper nattmatningarna, håll tummarna för oss! Förr kunde jag ligga kvar längre vissa dagar, när det inte är dagisdags, bara att ge Ted lite ersättning o bli i sovrummet, men nu ska han ha gröt till frukost, fint ska det vara, inte bara dricka från flaska, haha.

I helgen har vi... oj, minnet svek... Jo, i lördags körde jag till Ikea, vädret blev sämre men det gick bra att köra... På eftermiddagen var vi på kalas hos min syster, hennes yngsta fyllde 3 år. I går satte vi upp första julmyset, ljusstakar o gardiner. Sen gick vi en sväng till julskyltningen här i Svedala, trevlig tradition! Märkte ikväll att vi lyckats överföra "gilla julen" till dottern. När hon skulle lägga sig ville hon inte ha sin rullgardin sa hon... Varför då?, undrade jag. Jag vill ha en med jul på, hihi.

Idag har jag och Mirabelle trotsat snövädret/ovädret och åkt bussen till stan, vi letade doppresent och gick i lite affärer. Trevligt att få lite tid med bara ena barnet ibland. Ted blev passade av sin kusin och mormor. Mirabelle har kommit på att de gröna bussarna (stadsbussarna i Malmö) går sakta och de gula går fort (ja, för de kör ju på motorvägen!) så idag var det knappt hon ville åka den gröna, men jag ville inte gå i snöyra och jag vinner för det mesta!!

Nu är räkningarna betalda i alla fall, jätteskoj var det (eller?). Har inte tagit in posten idag kom jag på, fick inte upp luckan till brevlådan för det var visst tvunget att det skulle bli så här kallt redan, vinter i all ära, men måste den börja redan?? Här är man ju inte van vid snö innan jul, men så för andra året i rad kommer det snö så det räcker och blir över redan långt innan... O jag som ska till tandläkaren på onsdag, kanske bäst att avboka i tid? (inte alls för att jag inte vill gå dit då alltså, utan pga vädret!) Jag har inte tandläkarskräck pga rädsla för att det ska göra ont i tänderna utan för att det ska göra ont i plånboken!

Så här såg det ut hemma hos oss förra året, inte helt olikt i år...Bara lite mer skottat här nu
Nu svamlade jag visst länge. Tack för er tid :-) Ta det försiktigt på vägarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar