fredag 5 november 2010

Fredagsmys!

Nåja, jag är inte den flitigaste bloggaren precis, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva bara... Så att ni inte somnar menar jag...

Igår och idag är Stefan ledig, det är kanon att ha hela familjen hemma men såna dagar springer ju för fort förbi. Igår var jag och Stefan och kollade lite kök och golv, det är inte lätt att välja och det är så mycket man behöver. Snart blir det kaos här hemma (hjälp, här som alltid är lite kaos, hur blir det då sen?) när vi ska riva köket och bygga ett nytt. O klart innan jul ska det vara, helst långt innan så att man kan njuta av julmys med. Själv kommer jag väl mest försöka roa barnen medans Stefan sliter i köket.

Ikväll är det hederligt, traditionellt fredagsmys som står på schemat. Det blir baconinlindad fläskfilé med bacon- och purjolökssås och potatisgratäng som min matlagningsduktiga man ska fixa till oss :-) Känner mig lyckligt lottad som får så god mat när Stefan lagar den, han är duktig på det och själv tycker jag mest att det är trist, så det blir sällan jag som står i köket. O när jag väl försöker är det visst svårt att lita på att jag klarar det, haha, för då står Stefan gärna i köket beredd med brandsläckare och hämtpizza (nä, kanske inte riktigt så, men han vill gärna hjälpa mig ju).

Idag var vi på kyrkans öppna förskola med barnen samt vår vän och hennes son som fyller 1 år nästa vecka. Det var skoj för barnen :-) Sen promenerade vi ner på byn tillsammans och handlade lite. Nu njuter jag och mannen av tystnaden, Ted sover och Mirabelle är hos grannflickan. Ted åt förresten inget på hela natten till idag, duktig baby!!

Nä, nu har jag babblat färdigt, nu orkar ni nog inte läsa mer. Ha en bra helg i det grå höstmörkret. Glöm inte Idol ikväll. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar