måndag 1 november 2010

Dopbakis idag, men det är värre att vara fyllebakis!!

Se upp för halloweenutklädda barn om du inte har godis hemma, hehe. I fredags knackade några på här och fick godis, men i lördags var vi inte hemma. Så då fick vi utstå deras hemska (?) bus. De hade lagt/slängt 2 tomma toarullar framför vår dörr!! Är det sånt bus vi betalat med godis för att slippa? Toarullarna har rullat ut på gatan nu och blivit blöta, men jag känner liksom inget ansvar för dem ju... Ungarna i fredags var inte jättetacksamma för sitt godis ens, när vi frågade om de fått mycket sa de NÄ! fast de stod där med vars en påse, o endast 1 av 4 kunde säga tack...

Dopet gick bra igår. Ted somnade precis innan vi skulle ställa oss där framme i kyrkan. Så han sov när prästen pratade och vaknade av att han fick vatten på huvudet. Dock gnällde han bara lite, vem hade inte gnällt över den väckningen? Sen blev Mirabelle lite rastlös och ville åka till lokalen o leka med de andra barnen. När vi satte oss ner i kyrkan efter dopet satt hon och snyftade för hon ville inte vara kvar. När jag frågade efteråt om hon suttit hos farmor under gudtjänsten fick jag svaret: Ja, men jag tyckte faktiskt att det var rätt tråkigt att sitta där!

Dopkalaset gick också bra. Hann ju inte prata med alla gäster tyvärr... Ted fick massor av fina presenter. Mirabelle vill så gärna leka med leksakerna han fick men jag har sagt nej till de flesta, han ska ju inte behöva få dem använda och slitna när han blir större, men jag förstår att det frestar henne även om det är småbarnssaker...

Till alla dopgäster som läser min blogg: Tack för att ni kom och tack för de fina sakerna!
Ha en bra måndagskväll trots det gråa vädret som gör en helt seg. Själv är jag extra seg sedan gårdagen, den tog slut på min energi, men trevligt var det!

Heja MFF ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar