torsdag 25 november 2010

Se det snöar, det var väl roligt hurra?

Tjenixen!

Torsdag... Snö... Det har snöat hela dagen faktiskt. Det ligger lite på marken ju, tillräckligt för pulkaåkning så barnen i den åldern är ju lyckliga hihi. I år är det helt ok för mig med snö, jag är ju hemma och måste inte gå ut tidigt, vänta på bussar och annat i kylan. Dagis är det enda jag måste ta mig till är dagis och dit är det jättenära!

Ser fram emot att Stefan kommer hem ikväll, han har varit på kurs i Västerås sedan i tisdags så jag saknar honom massor. Det har känts lite ovanligt att vara hemma själv med barnen men jag har ju fullt upp med dem, så tiden har gått fort. Men jag är glad att jag inte är ensamstående mamma, jisses vad lite tid man måste få för sig själv då...
Hoppas inte tågen är allt för sena ikväll, detta vädret ställer ju till en del och SJ verkar aldrig beredda. Stefan blev 2 timmar försenad när han åkte upp i tisdags.

Imorgon är det ju fredagsmys igen, tänkte fira det med oxfilé faktiskt, då är ju älsklingen hemma igen! (tur det, vem skulle annars lagat maten???)

Idag är jag o Ted hemma själva, Mirabelle ska till mormor efter dagis. Jag sitter på golvet nu med datorn på tv-bordet, Ted ligger på babygymmet intill, ömsom gnäller ömsom skrattar, trött kanske?

Första advent på söndag! Mys! Ha det bra vänner! Kram!
Over and out från Jennie och Ted

1 kommentar: