måndag 22 november 2010

Måndag :-(

Mina barn är inte helt nöjda nu... Ted är ledsen på babygymmet och Mirabelle hör ju inte tvn då... Suck, får gå och ta Ted hit ju! Testar med napp först!


Allt e bra med mig, men barnen är förkylda. Typiskt när jag ska vara hemma med dem själv ju. Mirabelle har hosta på natten och Ted var snorig i natt, svårt att ha nappen när man inte kan andas med näsan ju, stackarn. Idag har jag dock köpt en sån där grej man suger ut snor med...


Helgen har varit kanon. Festen i lördags var superskoj. Vi festade o dansade och gick inte hem förrän 3. Lite jobbigt dagen efter dock, Ted vaknade 7.40. Stefan sa under kvällen (när jag frågade om han inte skulle ta det lite, lite lugnt med drickan, hihi) att Vadå? Jag tar Ted inatt, oroa dig inte, tror du inte att jag kan ta hand om mitt barn? Hehe, när han sen vinglade hem ångrade han sin dryckesmängd och sa istället: om du tar Ted i natt och imorgon bitti lovar jag att ta honom hela veckan sen... Hela veckan? Han ska ju iväg imorgon till torsdag :-( Haha, men jag tog Ted, inte helt pigg själv förståss, lite bitter, men nån fick ju göra det, haha. Ted var vaken mycket under festen med, så han var nog också lite bakis, haha


I fredags snöade det när jag åkte till stan, men det var kul att komma iväg lite utan barn. Fick skjuts hem med, så jag slapp bussen då. Igår åt vi smörgåstårta för andra dagen i rad, goooooott!! Min far har varit ok i helgen, för att vara honom alltså... Får se vad som händer, de ringde från bostadsföretaget o erbjöd min mor en lägenhet idag, får se om hon kan få bidrag så hon klarar det ekonomiskt, eftersom hon inte är skild är det svårare och hon har låg pension eftersom hon varit sjukpensionär innan. Aja, det fixar sig nog!


Fick precis lite massage av Mirabelle :-) De har lärt sig en massage-saga på dagis, jättegulligt trots att det mest kittlar på ryggen! Nu sitter hon och äter mellanmål och vill ha sällskap förståss, ingen rast och ingen ro! Dags att vara mamma igen! Ha det!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det löser sig för din mor och far. Jobbigt situation.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju det. Tack för omtanken!

    SvaraRadera