torsdag 18 november 2010

Idag blir det allvarligt i bloggen...

Hej igen!!

I söndags var det ju Mirabelle på McD-kalas, det gick jättebra och hon var ju hur söt som helst:

 På kalaset blev de målade i ansiktet, så Mirabelle förvandlades till en liten katt :-)

I helgen som kommer är det fullt upp, jag ska ut och äta med mina arbetskamrater imorgon, på lördag ska vi på dubbel 30-årsfest och på söndag ska vi fira min systerdotter som fyllt 20, hon är mitt gudbarn, så gammal jag måste vara, haha

Nästa vecka ska Stefan iväg på kurs i 2 dagar genom sitt jobb. Så jag och barnen kommer vara ensamma 3 kvällar och 2 nätter, något som varken jag eller Stefan ser fram emot, men det får ju gå. Han får ju 2 hotellnätter utan väckningar på natten, o jag får några intensiva barn med de små monstrena, haha.

Min far är sjuk och värre tycks det bli för varje dag. Vet inte om det är någon form av demens eller om det är psykiskt bara... Han har gett upp för länge sen, går inte ut längre, sover/vilar bort typ 23 timmar av dygnet, o då överdriver jag inte., det har varit så i flera år. Men så plötsligt bestämde läkaren i förra veckan att han inte skulle ta mer antidepressivt, så nu har han blivit aggresiv och stämningen hos mina föräldrar blir bara värre och värre. Men ingen kan tvinga honom någonstans och min mor måste ringa polisen om det händer nåt, vilket inte är ett kul steg att ta kanske, det är en ohållbar situation och det är en misär han lever i... Jättejobbigt är det förståss. Jag önskar att de kunde hämta honom till vård, men inget händer trots att allt rapporteras... Det är meningen att Mirabelle ska sova där på lördag, men det känns liksom inte helt tryggt om ni förstår... Suck... Hon är mycket hos sin mormor så hon blir ju klart besviken om vi ställer in... Jag längtar tills min mor får eget boende faktiskt, hemskt men sant... Tyvärr står inte jag o min syster vår far så nära att vi kan övertala honom till att söka vård...

Så nu har ni fått läsa lite tråkigheter med i min blogg, tack för att ni läser! Ha en fortsatt bra kväll/dag (beroende på när du läser ju). Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar