tisdag 9 november 2010

Blå text idag, för MFFs segers skull!!

Tänkte att jag kanske skulle skriva ett par rader så ni inte tror att jag lagt av... Men jag har inget speciellt att skriva, en småbarnsmammas liv är ju inte alltid så spännande för andra att höra om kanske. Idag har jag haft trevligt besök av en annan småbarnsmamma, det är så kul att vara lite social ibland och inte bara umgås med sina egna barn hela dagarna, man behöver lite vuxenkontakt med! Jag hann även med en sväng till BVC med Ted imorse, hans viktkurva hade nu avstannat så han börjar synka den med längdkurvan nu, äntligen!

Ikväll ska Mirabelle på sin gympa, det är pappas tur att följa med henne idag. Vi tävlar inte om att slippa, vi vill båda gå och se hur duktig hon är, hihi, men det känns lättast att en stannar hemma med Ted. Igår var jag och tränade, kände inte alls för att gå dit, men kände för lite barnfri tid och efter träningen känner man ju sig rätt nyttig ändå. Det är svårt att låta bli att fika lite ibland när man går hemma, men vågen säger egentligen nej, det är bara jag som har svårt att lyda den...

I helgen som gick var vi bland annat på ett 1-årskalas hos våra vänner, det var trevligt (fika igen hehe). Vi tog även en tur till Hörby. Först besökte vi Pema och jag handlade alldeles för mycket scrapbooking saker som jag ska ha att göra kort med! Sen hälsade vi på Stefans bror och hans sambo. De visste inte att vi skulle komma så vi köpte med kaka och körde dit (ja, jag vet, fika igen!!) och överraskade dem. Skoj! Resans enda jobbiga inslag var att Mirabelle blev åksjuk, stackarn, inget skoj...

Nu blev det visst mer än några rader och snart är det dags att hämta Mirabelle på dagis. Hoppas allt är bra med er som läser :-) Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar