lördag 30 oktober 2010

Vår lördag

Det är lördagskväll och det mesta är fixat inför dopet. Teds kära gudföräldrar passade våra barn idag medan vi var och handlade. Sen har vi varit i lokalen och dukat. Imorgon kl 11 ska sonen döpas så då kommer våra nära och kära vara där för att vara med :-)

Nu sover äntligen båda barnen och man får en liten stund för sig själv, då man kan andas ut. Sitter här och försöker vara effektiv, kollar mail och inlägg på Facebook, tittar på tvn och umgås med min man samtidigt. Nu kom ena katten hit till soffan med för att vara social med oss, efter att antagligen ha sovit hela dagen, katter har det bra!

Imorgon ska man då klä sig själv och 2 barn fixa det sista inför kalaset och efter dopet ska man hålla nästan 50 gäster nöjda, men det ska nog gå bra. Som Stefan sa förut ikväll: Jaha, nu sitter en del, som inte har barn, o förfestar för att sedan gå ut och festa lite. Men vi står istället och lägger ljusblå dukar på bord för att duka inför morgondagens dop. Aja, var tid har sin grej, jag är inte bitter! Sova och festa kan jag väl göra när barnen blir större... Eller festa kan man ju göra med barn med förståss, bara  lite mer planerat förståss.

Nu märkte min man att jag inte hörde allt han sa och anmärkte på min osocialitet, ojdå vad hände med min simultankapacitet nu då? Haha, kom först inte ens på vad det hette, simultankapacitet, det som vi kvinnor alltid ska vara så bra på!
Ha en fortsatt bra helg. Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar