fredag 15 oktober 2010

En fredag i mitt liv

Jaja, nu harjag fått dammsugat i alla fall... Hatar att städa, speciellt när jag ska se efter mina 2 barn samtidigt.

Om det är någon som inte känner mig som läser bloggen kanske jag ska berätta lite om mig själv... Jag bor i Svedala tillsammans med min man Stefan och våra barn, Mirabelle 3,5 år och Ted 3 månader. Vi har också 2 katter. Jag jobbar som medicinsk sekreterare på Kvinnokliniken i Malmö, fast nu är jag mammaledig. För det mesta är det skönt att vara ledig och bara vara med barnen. Men ibland blir det för mycket städande, för mycket tvättande, för mycket gnälliga barn och för lite vuxensällskap.

Så ikväll ser jag fram emot besök av 2 av våra bästaste vänner och deras son. Dessa vänner ska bli Teds gudföräldrar. Vi tänkte bjuda på fondue och titta på Idol ikväll. Det ska bli trevligt! Men jag borde städa mer här innan dess. Funderar på att promenera till centrum och handla lite med, med barnen... Fast det låter jobbigt...

Fick ny gaspanna hemma häromdagen och då gnällde jag på att här var kallt, men nu är här 25 grader och jag ångrar att jag inte lät Stefan visa mig hur man ändrar värmen med den nya pannan... Fast min vän som kommer ikväll är den mest frusna människa jag vet, så hon kommer att gilla det :-)

Annars har jag nog inte så mycket mer att svamla om idag. Vi har varit hos Mirabelles dagiskompis på förmiddagen för att de skulle leka. Just nu sitter barnen och tittar på barnkanalen på TV, ja jag vet att Ted bara är 3 månader, men ibland måste mamma få lite lugn och ro med! Ha en bra helg allesammans, vi hörs säkert då med, får väl se hur ofta jag kommer att hinna blogga!

2 kommentarer:

  1. Hihih, måste bara skriva en kommentar! blev så fulla av skratt när du skrev om din vän som kommer ikväll - "den mest frusna" .... Ja, kära systermin är mer fryssekylling än vad jag är!

    Hoppas att ni får en toppenkväll & hälsa så gott!

    Kram kram!

    / Silvia

    SvaraRadera
  2. Ja, hon skrattade när hon läste det med! Ha en bra helg!

    SvaraRadera