torsdag 28 oktober 2010

Brandlarm...

Har man för mycket tid över om man bloggar?? Nädå, det tar inte så lång tid faktiskt. Var hos kompisar ikväll varvid killen tyckte att det var märkligt hur vi tjejer hann med Facebook när det låg dammtussar kvar i hörnen, haha.


Igår skulle jag, huslig som jag är, laga Findus fiskgratänger till middag :) Öppnade spisen och en massa rök vällde ut, detta gjorde att vårt brandlarm (som inte går igång av rök i köket, utan av värme för att man ska kunna baka o dylikt utan att det går igång, hm...) gick igång!! Det hördes både siren och en röst som sa VARNING BRAND, VARNING BRAND etc. Stressat irrade jag runt här o funderade på hur jag skulle stänga av larmet, Ted skrek i högan sky och det var nästan så att jag började tro på rösten och undrade var det brann. Till slut lyckades jag stänga av larmet. Då ringde Stefan som hade fått ett sms om att larmet var utlöst... Sen ringde Securitas och jag fick återigen förklara att jag BARA öppnade ugnsluckan!! Vilken tur att de skickade mail till oss också och berättade att larmet hade gått, i fall vi kollade mailen innan vi stängde av larmet...


Jag kommer ALDRIG, ALDRIG vänja mig vid att mata baby på natten, detta är sista gången, jag längtar tills han sover hela nätterna, vår lille buse. Det är lika jobbigt varje natt. Först ligger man kvar o låtsats sova en stund för att se om mannen går upp och matar, men ibland inser man att det är nog min tur för rättvisans skull (ibland är inte rättvisa till ens egen fördel...). Nåja, antingen slutar han äta på natten eller så blir han så stor att han kan fixa mat själv om han är hungrig, haha.


Nu ska ni få ägna er åt nåt viktigare än att läsa min oviktiga blogg. Vill gärna ha kommentarer så jag vet att ni läser, kan ni inte kommentera här finns jag ju på Facebook med.


Helg på G, see you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar