fredag 22 oktober 2010

Några rader från mig igen!

Wow, några minuter för mig själv, önskar jag visste hur många. Man andas aldrig riktigt ut och slappnar av när man inte vet hur länge den lille sover. Mirabelle leker hos grannflickan så man vet inte när de dyker upp här ístället, hihi. De klarar sig själva rätt bra ju, men det är ändå 2 yrväder som plockar fram en massa saker utan några större städplaner och ibland kan ju inte småbråk undvikas, det hör ju till liksom :-) Ted sover förhoppningsvis en lite längre stund nu efter att ha varit vaken rätt länge och väntat 4 timmar på mat innan dess, länge för att vara honom måste jag säga. Han brukar äta varannan timme på dagarna men de sista dagarna har han slutat med det, nu vet jag aldrig när han ska äta, bara att vänta på skriken, haha. Duktig pojke som håller igen lite nu så att han kommer i dopklänningen nästa vecka!

Igår kväll skulle jag köpa lite läsk till dopkalaset, men erbjudandet i affären gällde bara ett köp per hushåll. Kassörskan sa till mig att jag kunde ju komma tillbaka i helgen så kunde de se hur mycket som fanns kvar. Va? Tror hon att kunderna verkligen frågar om de får handla mer till samma hushåll på samma erbjudande?? Oj, det måste hända sällan!

I förmiddags var jag med barnen på kyrkans öppna förskola. En av Mirabelles bästa kompisar var där så hon var ju glad. Själv ser jag fram emot när Ted kan sitta själv, inte lätt att hjälpa Mirabelle med att ta fika, knäppa jacka m.m. med honom i famnen... Men snart så! För att bara vara 3 månader är han väldigt stabil och det dröjer nog inte allför länge tills han kan sitta (inte konstigt med hans storlek, hihi).

Nu inväntar jag kvällen så att det blir helg på riktigt, dvs när Stefan kommer hem. Vi ska ha lite ostbricka ikväll när barnen lagt sig. Lite gott vin till det förståss :-) Sen ska vi ha en lugn hemmahelg för en gångs skull, får se om nån nytta blir gjord... Ha en underbar helg, vi hörs!!
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar