måndag 6 december 2010

Lite om vad som har hänt och som ska hända.

Hallå, hallå!

Så var det måndag igen ja, antar att ingen har missat det. Helgen förbi... I lördags var jag och Stefan iväg för att köpa julklappar, fick köpt det vi skulle och hade en trevlig, barnfri stund tillsammans med både lunch och fika. På kvällen var vi barnvakter hos våra vänner som skulle iväg på julbord. Deras son var jättesnäll och kom i säng i tid :-) Mirabelle sov hos mormor men Ted var med oss, han vaknade typ 1000 ggr efter läggning...

Igår tog vi en dagstur till Halmstadstrakten. Våra vänner där hade dop för sin lille Leo. Det var ett trevligt dop och god mat och fika. Synd att man fick åka bil längre tid än man var där bara. Det snöade hela vägen, drygt för Stefan som körde men inget jag kunde göra nåt åt eftersom han hellre kör än åker bil, haha. Barnen sov en längre stund när vi åkte hem, 2,5 timmar tog hemresan!! Enligt  Mirabelle så "össnöade" det ute! Helt slut var vi på kvällen men det var skoj att träffa våra vänner igen :-)

Idag har jag puttat barnvagn med ståbräda en massa, det är tungt när det är snö kan jag berätta. Mirabelle skulle på sagostund på biblioteket och sedan var vi på BVC. Det var 5-månaderskoll för Ted. Han fick 2 sprutor stackarn, var lite hängig ikväll. Nu väger han 8250 g och är 68 cm lång, litenhet har aldrig varit han grej om man säger som så. :-)

Fundering: om en som är blind på en ögat skriver smilies, ser de då ut så här:  .-) ?? Hm... ja kanske... Jobbigt bara om det är det andra ögat han eller hon kan se med...

Nåja, nu svamlar jag helt ju. Veckan är fullbokad med skoj. Imorgon är det pepparkaksbak på dagis och därefter avslutning på Bamse-gympan. På onsdag ska jag och Ted fika hos en annan mammaledig tjej och hennes yngsta pojke, på kvällen är det utvecklingssamtal på dagis (kanske inte så skoj, men intressant), på fredag kommer våra vänner och deras 3 barn hit och i helgen blir det lite julbak, köp av gran m.m. Julen e ju så mysig!

Nu tinar det ute och det är slask typ överallt. Det kunde gärna få ligga kvar det där vita som kom i förra veckan, bara det inte kommer mer hela tiden. Ha det grymt bra allesammans!

2 kommentarer:

  1. Hej Jennie! Hahahaha.....vad jag skrattade när jag läste om dina funderingar kring enögda smileys :-)
    Följer bloggen med spänning. Skönt att höra att Ted inte magrat hehe
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå Maria! Vart tar din blogg vägen? När man går in där står det Redan november månad, haha, nu är det ju december även hos dig antar jag? ;-) Väntar och väntar, kan annars ta all inofficiell info per mail med, det går bra, hihi. Ha det bäst där borta! Kram

    SvaraRadera