söndag 26 december 2010

Julen varar ju inte fram till påska som sagt...

God fortsättning allesammans!!

Då var juldagarna strax över... Man planerar, handlar, pyntar och allt handlar om julen i nästan en hel månad innan. Vi som skulle ha julen hemma hade ju ännu mer fullt upp än annars. Allt gick bra men sen går liksom all luft ur en på nåt vis... Är glad att vi slapp ifrån sjukdom under julen, har hört en del som haft magsjuka m.m dagarna innan. När julaftonskvällen kom var jag helt slut dock, kändes som att batteriet höll på att ta slut.

Apropå batteri... När alla klappar var öppnade kom Mirabelle till mig med sin nya keyboard och ville ha den öppnad. Så jag öppnade kartongen och satte i batterier... Men sen... tyst... inget hände. Prövade med andra batterier, men nix. Mirabelle såg ju besviken ut och jag kände mig likaså, för hennes skull ju. Så idag var vi inne i stan ch fixade en ny till henne. Den hon fick på julafton var köpt i Ullared så jag vet inte när och om den kommer att gå och byta för just nu hittar jag inget kvitto. Den kostade 79, men istället fick det bli en för 399 idag, dock hade den nya stativ, pall och mikrofon, det hade inte den andra... Men ändå... Lite bitter blir man haha, men vad gör man inte för de små liven? Fick hittat några tröjor till bra pris på rean till Mirabelle idag också. :-)

Tomten kom på julafton, det är så skoj att Mirabelle verkligen tror på honom och att hon inte är rädd som i fjol. Han fick t o m en kram i år (förra året sa vi att han hade varit här på natten). Stefan var tomte hos våra vänner, vi bytte tomtetjänster med varann. Deras 4-åriga pojke på kvällen när pappa sagt att det var väl kul att tomten kom? -Men pappa, det var ju inte tomten, det var ju Stefan som hade klätt ut sig. Hahaha, han hade koll. Deras minsting anade dock inget!

Är nöjd med julen, fick klappar och nöjda barn. Det är så mysigt att Stefan är ledig över alla helgerna nu! Lägger in bilder en annan dag, nu ska njuta av en stunds barnfrihet innan sängen får mitt sällskap. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar