torsdag 30 december 2010

Middledays



Börjar dagens blogg med en utlovad bild på tomten när han var hos oss :-)

Så har det då varit mellandagar igen. Skönt att Stefan är ledig och vi har kunnat ha mycket mys med familjen. I måndags-onsdags var en av min systers döttrar här, som är 8 år. I tisdags åkte vi till Kulhuset i Trelleborg där flickorna fick ha skoj en stund. Tyvärr somnade de lite för sent på måndagen så Mirabelle var lite trött o gnällig när vi var iväg... Det var lite väl kallt på Kulhuset med, Ted frös så underläppen skakade till slut... Kanske de tog fel på Kulhuset och Fryshuset när de ställde in värmen??

Nyårsafton ska vi, som jag nämt tidigare, fira med Stefans bror och hans sambo (som också är en av mina bästa vänner sedan många år, vi har känt varann sen vi var 6 år). Ser fram emot det! Har packat massor av saker till Mirabelle och hoppas att hon kan roa sig själv lite mer än 5 minuter. Inte alltid så lätt att inte ha nån att leka med och vi vuxna vill ju helst inte leka hela kvällen, haha. Ted somnar inte lika lätt borta som hemma, men vi gör det bästa, han är oftast rätt lätt att ha o göra med :-)


Önskar alla en trevlig kväll imorgon och hoppas att vi allihop får ett toppen år nästa år!! Ta det lugnt med smällarna men somna inte för tidigt och ta en extra skål för mig med, fast jag inte är där. Huvudvärken vi får på nyårsdagen får vi ändå, haha. Dock rekommenderar jag inte cigarr, testade det ett år, dum som jag var, nu tror jag ingen får mig att testa igen, hur onykter jag än må vara... (jo kanske om jag fick en miljon). Samma år som jag testade cigarren somnade jag i en snödriva när jag gick hem, ville bara förklara ungefär hur mitt skick var då... Tur att man är gammal och vis nu, eller nåt... ;-)

GOTT NYTT ÅR!!!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år till er alla, Hoppas ni får en mysig kväll med Madde och Peter.
    Kramar från oss i norr Åsa och Christer.

    SvaraRadera