söndag 19 december 2010

Det lackar mot jul (4:e advent)


Japp, julen närmar sig med stormsteg, oh vad det är mysigt :-) Det mesta är klart här hemma, det är lite klappar till som ska slås in och en lite grejer till julmaten ska fixas på torsdag eftersom vi ska ha julafton hemma. Min moder och min syster med familj kommer, dvs 4 barn och en sambo. Det är bara 2 av barnen som är små, 3 och 8 år, kul för Mirabelle att ha nån att leka med ju!

Idag har jag tagit en andra tur till tomtebyn på Vellingeblomman, denna gången med Mirabelle, hennes mormor och hennes äldsta kusin Maria, 20. Min mor har ingen bil så jag hade lovat att skjutsa. Innan bilturen var jag och Stefan på pulkabacken med Mirabelle. Man får verkligen kämpa för att få in Teds vagn till backen, i all snö, så det var inte jätteskoj att hon sen bara åkte 5 gånger... Hon tröttnar fort på sina nöjen, haha.

3 arbetsdagar kvar för Stefan, sen är vi alla lediga över helgerna, mysigt! Just nu är Stefan iväg och styrketränar, sen ska jag se om jag kan få med honom på lite julklappsinslagning. Min vän och svägerska Madeleine kommer hit imorgon så deras klappar måste få papper om sig ikväll, hihi. Nu ska jag njuta av en stunds lugn eftersom barnen sover. Slöa i soffan ska jag göra, utan att somna :-) Ha en fortsatt bra sista adventskväll för i år. Slut på bloggen för idag...

P.S Snälla tomten, vädergud eller vem det är som styr över vädret, DET RÄCKER MED SNÖ NU!! VI HAR FATTAT ATT DET ÄR VINTER! Det är fint med snö som ligger där ute men allt snöande sabbar så mycket t ex i trafiken, det är ju t ex inte kul för folk som ska iväg på julafton om de måste stanna hemma ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar