onsdag 22 december 2010

Dan före dan för dopparedagen?

Fast dopp i grytan är det väl få som har eller?? Men trevligt ska det bli med julafton i alla fall. Nu har Stefan ledigt över helgerna och det är alltid så mysigt när vi är hemma allihop.

De senaste dagarna har våra planer ändrats en del fram och tillbaka, p g a andras sjukdomar m.m. Men igår hade vi besök, första av en kompis med sina 2 barn, de var här för att byta klappar. Sen kom några vänner på middag på kvällen, trevligt som alltid! Även med deras son bytte vi klappar. Det kommer att bli väldigt mycket klappar till Mirabelle, har hon verkligen varit så snäll? Hihi. Vi måste ändå ha varit rätt snälla för det har droppat in rätt mycket julkort :-)

Idag har jag handlat det sista inför julen. Det var rätt mycket folk i affären men allt gick bra tills jag ställde mig i kassan. Av någon okänd anledning ställde jag mig i postkön, jag tyckte väl att kön såg minst ut... Men såklart skulle tjejen framför mig hämta ett paket. Givetvis hittade de inte paketet sen heller... En evighet letades det... Jobbigt att vänta för oss andra i kön. Jobbigt också för tjejen som inte fick sitt paket, hon skulle skickat en grej i det som julklapp, nu kanske hon inte hann...

Imorgon är det lille julafton ju. Då brukar vi titta på uppesittarkväll o dricka glögg hos mina föräldrar. I år ska vi laga julmat så därför kommer min mor hit istället, och min systerdotter som bor där. Vi ska även göra lite julgodis. Det blir dock bara 2 sorter. Har sett folk på FB som hunnit göra typ 800 sorter, kul för er att ni har så mycket tid över, haha. Om ni får ännu mer tid över kan ni ju laga lite till oss med.

Håll tummarna för oss på nätterna nu, för Ted har sovit 3 nätter i rad utan att äta!! Hade varit SÅ skönt om detta beteendet kunde hålla i sig. Han har varit konstant hungrig sen han föddes så jag förstår att det inte är så lätt att sova utan mat, men för mammas och pappas skull får det räcka nu tycker jag, han är ju så snäll och go så det ska nog gå bra :-)



Till er alla från mig: Ha en Riktigt God Jul!! Visst är mina små söta??
Hoppas ni får fina paket, god mat och inte missar Kalle! Vi hörs snart igen.
Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar