lördag 30 april 2011

Uppdatera era bloggar nu!

Sitter här vid datorn, eller va? jag står ju... I alla fall, kollar runt på lite bloggar och tänker "han/hon har ju inte uppdaterat på ett tag nu". Men så kom jag på att det har ju inte jag heller, så vem är jag att klaga då? haha. Här kommer en kort (kanske) uppdatering "sen sist".

Stefan är ju hemma igen sedan skärtorsdagen, me like! Påsken var bra. Var hos Stefans bror o Madde på långfredagen, trevligt, trevligt. På påskafton slog vi ihop vår mat med grannarnas och grillade lite ihop och på söndagen (påskdagen) bjöd vi min syster m familj samt min mor på middag, grillat igen :-)

Mirabelle fick feber i torsdags och igår gick hon och Stefan till doktorn. Hon hade halsfluss (fluss? vad e det för nåt egentligen??) och ev sharlakansfeber. Hon fick i alla fall penicillin och är idag feberfri och mycket piggare igen. Hon ska ta tablett 3 gånger om dagen i 10 dagen och vi måste dela tabletten i 4 delar för att hon ska kunna svälja den, puh! Igår fick vi ställa in grillbjudningen hos svärfar och hans sambo, trist, men vi hoppas vi får komma dit snart igen :-) Blev lite besvikna när vi fick ställa in ju, men så kom jag att tänka på att det blir ju så när man har många roliga saker planerade, förr eller senare blir ju nån sjuk o nåt får ställas in. Vi kunde haft det värre, hade mysig hemmakväll istället, medans andra fick spendera sin fredagskväll på sjukhus t ex... Positivt tänkande!! Med god mat och sommardrink och goa familjen blir allt bra. Stefan t o m sa att han var så glad att han fick vara med sin älskade familj!

Härligt väder har vi ju haft med, men det behöver jag ju inte berätta förståss... Det skulle visst bli kallare i början på nästa vecka hade någon pessimistisk vädergubbe/gumma sagt. Men snart e det ju sommar! Hoppas det blir en varm o härlig sommar!

En sak till, sen ska jag sluta babbla så att ni kan göra nåt annat av er tid! Häromdagen vaknade Mirabelle och var ledsen på natten. Jag gick in till henne och frågade vad det var: -Det känns som att jag är död när jag andas, det känns inte som att jag andas när jag sover" Usch, stackarn. Säkert är det för att vi har sagt att man måste andas för att leva. Så jag fick förklara att hon inte behövde tänka på att andas, det gör kroppen åt oss, så sen somnade hon om igen. Inte lätt, alla stora frågor vi har i livet...
Take care och ha en bra Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar