onsdag 20 april 2011

Dymmelonsdagen (ja så heter onsdagen före skärtorsdagen...)

Idag har vi haft lite tjejmys jag och Mirabelle. Jag vill så gärna att hon ska vilja göra saker med mig när hon blir större med, så om vi aldrig gör nåt nu kanske hon tycker att det är konstigt att vi ska göra saker när hon blir större hihi. Det är mysigt att få vara med henne själv ibland, hon är så duktig när hon bara vill och förtjänar lite egen uppmärksamhet ibland :-) Idag gick turen till bio i Malmö, vi såg "Hotell Gyllene knorren". De jag hört på dagis o så som varit på bio har mest sett Lilla Anna o Spöket Laban o såna kortare filmer, men Mirabelle ville helst se denna så jag gav henne en chans. Den var 1,40 lång men hon orkade hela och gillade den! Kul!

När vi skulle lämna salongen stod det en som arbetade där och blockerade dörren där uppe, som vi gått in genom (det var bara vi och en mamma med 2 barn i hela salongen), hon sa att vi skulle gå ut där nere till höger istället. Så jag gick först... Öppnade dörren och kom rakt in i nästa salong, där en film visades, precis intill duken... Förvånad blev jag ju! Stängde snabbt o kollade upp på hon som stod där. -Oj, jag tänkte på att vi var i den andra salongen, sa hon då... Klumpigt! Hoppas hon var ny! Det blev lite pinsamt haha.

Efter bion gick vi ut på stan och åt middag på BK. Vi hittade en massa stora påskägg på gågatan som Mirabelle ville krama, alla utom detta som var fyllt med fjädrar.

Ikväll ska jag sitta ensam och slöa, Mirabelle ska sover över hos mormor och Ted sover för natten nu. Imorgon ska jag jobba och sen kommer Stefan hem!! Äntligen!!

Nu ska jag betala århundradets tristaste räkning, veterinärskostnaden för Tusse, om den ändå hade inneburit att han blivit frisk istället för att innehålla avlivningsavgift   :-( Här är en bild från Tusse gravplats...


Sköt om er! Ha en bra långhelg, vet ju inte när jag hinner skriva nästa gång så: Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar