tisdag 19 april 2011

En påsklovstisdag i mitt liv, soon to be skärtorsdag

En kväll för ett tag sedan berättade Mirabelle att de hade spelat teater på dagis. Några var prinsar, några prinsessor och några var fejenin. Vad är en fejenin? undrade jag, menar du en fe??? Nä, sa hon. Ok... Hm...  Lite senare på kvällen hör jag hon sjunger en sång: Törnrosa sov i hundra år, hundra år, hundra år osv. Andra versen: sen kom den goda fe-en in, fe-en in, fe-en in... som jag skrattade, nu vet jag ju vad en fejenin är, haha

Livet rullar på här hemma, saknar Stefan massor. Försöker hitta på saker med barnen så de slipper bli rastlösa (o jag). Idag har vi varit på kyrkans öppna förskola och ikväll ska jag ha Me&I-party, så då får jag besök av c:a 8 tjejer, skoj! Sen imorgon ska jag och Mirabelle gå på bio. Snart, snart är mannen hemma igen, hälften av nätterna ha redan gått :-)

Härligt väder ute nu ju, det blir lite besök till lekplatsen på dagarna med. SÅ skönt att slippa frysa och klä på barnen ett ton kläder var, plötsligt kan man bli klar att gå ut på mindre än en halv dag, haha.

Det är ju många som är själv med sina barn, så jag klagar inte över att det är svårt, för det är det inte, det är bara trist... O inte får man nån stund av lugn o ro heller. Mirabelle är pigg på kvällarna och somnar sällan för 20.45... Då först får jag en liten stund för mig själv, sitta i soffan och sova eller göra vad jag vill :-)
´                                               '

Nu är det snart påsk mina vänner, har ni pyntat nåt och fixat påskägg till barnen i er närhet? Ha en fortsatt bra dag! Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar