måndag 4 april 2011

Ditt och datt på en solig måndag

Antar att det var ett tag sedan jag skrev här nu. Har inte haft lust, har mest varit nere pga min katt som fick bli avlivad ju... Men dagarna rullar på, saknar honom varje dag men gråten har lagt sig...

Har haft en lugn familjehelg nu, har inte så mycket planerat just nu och det är ju skönt det med. Ibland har man mer att göra än man någonsin kan hinna med och ibland har man inget... Stefan har fått ont i ryggen stackarn, just nu är han hos kiropraktorn för tredje gången, hoppas det blir bättre idag. Dyrt är det ju med att gå dit och inte ingår de i högkostnadsskyddet heller, givetvis...

Idag har jag varit på biblioteket med barnen, Mirabelle var jätteduktig och cyklade själv hela vägen. Ted var bara lite mindre duktig, för han slängde iväg både sin egen och syrrans mössa inne på biblioteket, personalen hittade båda åt oss :-) Härligt väder ute idag! Jag har planer på att åka och shoppa nån ny tröja ikväll, får först se så att Stefan orkar ta barnen själv trots ryggen ju, Ted kräver ju lite bärning eftersom han inte kan gå eller krypa än, slöfock där, haha.

Mina barn när de lekte i förmiddags, Mirabelle var lite sen att byta om från pyjamasen idag....
Till helgen ska Mirabelle sova hos min syster båda nätterna. Ska se om vi lämnar Ted också någonstans på lördagskväll och går ut och äter bara Stefan och jag. Om nån nu vill passa honom alltså. Lite barnfri tid är aldrig fel då och då (eller ofta). Längesen vi gjorde något sånt nu och det skulle vara skönt att få komma ut och tänka på lite annat än barnen och saknad katt ju.
Ted sover där ute i sin vagn så jag passar på att göra vad jag vill istället för att göra nytta, det hinner jag nog sen. Eller ännu senare. Ha en bra dag! Kram från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar