söndag 10 april 2011

Nu ska jag gnälla av mig lite!

Stefan ska åka på en utbildning i Göteborg i vår, den är under tre olika veckor... Redan på söndag åker han och är borta tills skärtorsdagen. Förstår att han kommer sakna familjen och så... Men jag tycker mest synd om mig själv, haha. Jag kommer ju att vara ensam med barnen. Stefan får sova på hotell, äta restaurangmat, slippa blöjbyten, matningar, nattningar, väckningar på natten o allt. Själv får jag motsatsen, plus all matlagning, städning, tvätt etc samtidigt som jag har barnen själv 24 timmar om dygnet, Mirabelle har påsklov och får inte vara på dagis den veckan... suck... Hoppas lite lite på att någon ska bjuda oss på mat en dag kanske, men jag får väl se om det är någon som har tid för oss, vill inte bjuda in mig själv... (att komma hit m mat o sällskap skulle också funka, vi har ju ingen bil hemma den veckan). På skärtorsdagen ska jag jobba så då blir det barnvakt i alla fall. Träning kan jag nog glömma den veckan med ju :-(  Den veckan känns inte alls kul, men samtidigt är det en bra utbildning Stefan får, så jag får ju tänka på det... Vet att han uppskattar att jag tar allt själv med, han har tänkt på att det blir mycket för mig tror jag, o tvekade innan han sa ja. SOM jag kommer att sakna min älskade man!

Andra veckan han ska åka är i slutet på maj. O tredje är i juni, då ska jag hälsa på min vän och hennes familj i Halmstad, Marinett är óckså mammaledig med sin 2 små, det ska bli superskoj. Då slipper jag städ, tvätt och sånt med ju, hihi. Då satsar vi på grillning,

Idag ska jag på en "göra-kort-dag" som min granne har ordnat, det ska bli skoj, det har blivit en liten hobby för mig. Var hos Stefans bror o Madde igår, trevligt att träffa dem en stund, Vi ses igen på långfredag! (fast dit känns det som en evighet eftersom att jag ska vara ensam den veckan, ja, jag tjatar om det!, Vet att alla ensamstående har det så alltid, men jag är ju inte van och tycker inte alls det ska bli skoj, förvisso vet jag att självförtroendet stärks lite när man inser att man klarar allt själv, men jag föredrar att inte göra det ju, jag hoppas jag får lite vuxensällskap i alla fall).

I påskveckan ska jag ha ett barnklädesparty här, så då ska jag fixa fika och ser fram emot besök x flera. Så glöm inte bort det, ni som lova komma :-)

Mirabelle är hos min syster hela helgen, saknar henne nu ju, men hon kommer hem idag. I fredags kväll hade vi passning t Ted här hemma och var ute och åt, Stefan och jag. Jättemysigt! Men tiden går så snabbt när man gör nåt sånt ju, grrr.

Ha en bra dag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar