söndag 17 april 2011

All by my self...

Ikväll har Stefan kört till Göteborg, han är på ett hotell där nu... Barnen är lagda och här sitter jag, ensam. Delvis saknar jag ju Stefan redan, det är inte många gånger vi har varit ifrån varann så här länge... Delvis är jag nog lite avundsjuk med, han behöver inte tänka på om här är städat o om Mirabelle lyder, eller om Teds blöja behöver bytas osv. På 4 dagar! Han kan sitta på hotellet och titta på tv, gå en sväng i solen eller vad han vill på kvällarna. Fast det är klart att det blir lite ensamt med, o han saknar ju familjen när han e där...

Jag hoppas på ett påsklov fullt av sol! Strax ska jag fixa lite påskägg tänkte jag, ska bara vänta en stund så att jag vet att Mirabelle sover, hon är inte så kvällstrött av sig... Fast igår somnade hon här i en fåtölj :-) Idag har hon lekt med 2 kompisar och imorgon ska vi på sagostund på biblioteket för sista gången...

Ted hasar sig fram på gumpen i en väldig fart numera, han blir nog ingen krypare verkar det som. Igår var vi vid en ankdamm och Mirabelle skulle mata ankorna, de var dock mätta och endast 2 st plus en svan ville ha nåt alls. Ted hade dock skoj!!



Nu kom Mirabelle ut från vårt rum, haha. Hon hade fått dispens och skulle sova i vår säng i natt. Men så kom hon nyss på att Dizzy, vår katt, kunde komma in där och hon är lite reserverad mot den katten, så hon gick in till sin egen säng i alla fall, söta unge :-)

Nåja, nu ska jag fortsätta sitta här ensam, det är ändå rätt lugnt på kvällarna när barnen har lagt sig, kan ju själv bestämma över tvn och allt, fast ändå mysigare hade det varit om Stefan hade varit hemma :-) Kram banan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar