onsdag 9 mars 2011

Rekord!

Idag var vi rekordmånga på träningspasset på Friskis, 77 st! Det gick faktiskt att träna så många i kyrkskolans gymnasikhall, jag hade nog trott att det skulle vara alldeles för trångt... Det är ett populärt pass och en bra tid antar jag. Och trött är jag nu efteråt, så då är väl allt som det ska?

Veckan här hemma har gått jättefort och imorgon är det dags att jobba igen. Sen flyger väl tiden fram tills helg igen. Ska upp till Peter och Madeleine i helgen, se melodifestivalens final och umgås. Trevligt! Får väl se vem som vinner mellon, kollade precis på betting-sida som sade att Saade låg bäst till. Men man vet ju aldrig, känns som att det kan gå hur som helst. Tänk om de där Playtones vinner? Det är nog min mardröm ändå... Inte min stil i alla fall... Men tydligen mångas.

Ska ha Me&I-party i april, hoppas många kan komma, säg till om Du vill komma men inte fått inbjudan från mig.

Nu förbereder sig Stefan för sömn, får väl göra detsamma, det går inte att lata sig för min del imorgon bitti ju. Ut i kylan tidigt och vänta på buss. Skriva journalanteckningar mest hela dagen. På fredag sitter jag i kassan och tar betalt av patienter, trevligt att träffa lite folk faktiskt. Kul kontrast i mitt liv nu, ena dagen diskuterar jag läggdags och hjälper Mirabelle med Bolibompa-webben samt håller ett öga på Ted och byter blöjor & matar, andra dagen träffar jag mina kollegor och diskuterar diktat av läkare eller sitter jag i kassan och träffar patienter som tycker att de får betala för mycket för sin vård... (inte alla förståss).

När Mirabelles Skrollan säger: "jag vill ha en kattunge" svarar Mirabelle alltid: Det får du aldrig! Haha, hon är för söt... -Men mamma vi har ju ingen kattunge så hon kan ju inte få någon. Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Patientavgiften har ju varit densamma ett tag så vad är det att klaga över? Dessutom kommer man ju snabbt upp i frikort. DÅ är det inte många som klagar :) Jag fick frikort tack vare vattengympan :)

    Ha en bra, kort jobbvecka! Hoppas nääääästan att vi ses på ditt jobb ;)
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera