onsdag 16 mars 2011

Blogg!

Jag har visst inte haft ork och tid att skriva på några dagar... Tiden går så fort när man jobbar 2 dagar i veckan o e hemma de andra 3. Men man tröttnar inte på nåt av det i alla fall. Lagom är bäst, tänk om jag kunde ha det så här alltid...

Helgen var fullbokad och skoj. I fredags var vi och våra grannar hos en av flickornas dagiskompis på middag. Trevligt!!  Lördag-söndag sov vi hos Peter o Madeleine. På lördagskvällen var även Maddes syster med sambo och hund där, vi kollade på melodifestivalen, Mirabelle orkade bara till fjärde låten hihi. Men hon hade visst hört resten från sängen där uppe :-) I söndagskväll var vi hos kompisar på middag och planerade även semester med dem.

Fyra nätter i sommar ska vi bo på Ölands djurpark (eller nåja, intill...). 2 dagar planerar vi att gå i parken, där finns ju även vattenland, tivoli, cirkus m.m. Barnen lär få skoj, hoppas vädret blir bra! De andra vi ska åka med har 2 pojkar på 4 och 2 år, skoj för Mirabelle också att åka med kompisar ju. Och på kvällarna kan vi sitta utanför våra stugor och grilla och även när barnen har lagt sig kan vi ju umgås. Vi kommer att bo i stugor intill varann, med balkong o allt :-) Kanske blir resten av tiden ägnad åt stranden, beroende på väder förståss.

Ted har fått dagisplats, shit vad tiden går fort! 23/8 börjar inskolningen. Men innan dess ska jag vara helt ledig fr o m juni. Idag inväntar vi mail från Mirabelles avdelning på dagis. Är nästan lite nervös för min lilla Bellis... De ska nämligen dela på hennes grupp och hon vet inte vilka kompisar hon kommer att fortsätta gå med. Sen blir det förståss lite nya kompisar med och det tycker hon ska bli spännande som tur är! Nästa vecka ska hon på 2 kalas till dagiskompisar, kul!

I eftermiddag ska jag och en kompis gå med våra små och fika i byn. Tur att jag ska träna ikväll, haha. Mirabelle ska till mormor efter dagis. Solen skiner ju så fint på oss därute, synd bara att det ändå måste vara så jäkla kallt och blåsigt, grrrr. Våren, var är du?? Kom fram, please??

Nä, nu ska jag väl sluta babbla. Till alla som orkade läsa ända hit: ha en fortsatt braig dag. Kram från mig.

O för att babbla lite till (kanske den lila färgen fick er som tröttnade innan slutet fick er att läsa här åtminstone, haha): ta vara på dagen, var rädd om er och försök sluta bekymra er om sånt som jag gör allt för ofta: vikt, dammråttor, pengar m.m. Som min annars icke-favorit Karlsson på taket skulle sagt: "Det är världsliga ting!"
Kärlek, hälsa, vänner och tak över huvudet är ju viktigast!! O lite roligheter då och då :-) (o har man ingen kärlek i sitt liv i form av partner hoppas jag att man får den från annat håll, vänner, husdjur osv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar