onsdag 23 mars 2011

En orolig bloggare...

Klockan är 23.30, jag ska jobba imorgon, jag borde nog sova... Men saken är den att vår katt Tusse fick något slags krampanfall förut och är på djursjukhuset med Stefan nu. Det var så läskigt, Tusse bara låg på golvet och ryckte... Jag ringde djursjukhuset och de sa att vi skulle komma in. Jag stannade hemma eftersom barnen sov... Imorgon, eller om en halvtimme, är det Stefans födelsedag. Vilken soppa. Han ringde mig kl 22 och då hade han inte varit där så länge, en annan i väntrummet hade suttit där sedan 18. Tusse slutade rycka och var rätt lugn innan Stefan åkte, men det var typ fradga i mungipan på honom, så kanske det varit epilepsi? Får se vad de säger. Lovade att föra över pengar t Stefan när han hör av sig om vad det kostar, så jag kan inte sova nu även om jag hade kunnat rent fysiskt, sitter ju här och är hur orolig som helst... Suck... Katten är 9 år och har aldrig varit sjuk. Vår andra katt har inte heller varit sjuk nåt nämnvärt men hon är några år äldre så på nåt vis trodde jag att Tusse skulle hålla sig frisk längst. Man blir så chockad när nåt sånt här händer, o är det inte ens mitt barn utan min katt...

Stefan gillar inte att fira sin födelsedag så det blir bara lite fika med familjen här hemma imorgon, inga gäster alls enligt Stefans önskan. Vi kommer väl att vara trötta imorgon men jag hoppas verkligen att Tusse kommer med Stefan hem ikväll och att de får träffa veterinären snart, man hoppas ju att de hade kommit in snabbare om han fortfarande krampade... Men tydligen opererade de en hund där inne innan... Man börjar lätt tänka på vad det ska kosta, det är jourtid och allt, men som tur är har vi försäkring och allt annat pengarna skulle vara till känns plötsligt oviktigt...

Snart helg igen. Ha det bra vänner! Nu ska jag vila lite på soffan och hoppas på att höra av Stefan snart. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar