fredag 11 februari 2011

Fredagstankar o bekymmer...

 Usch och ve vad jag känner mig nere ikväll, tycker synd om Mirabelle. Dunderförkyld på sin födelsedag. Ganska pigg hela dagen, men sen smakade inte maten eller våfflorna nåt ikväll, det som hon har önskat så länge. Får göra om samma mat när hon blir frisk ju. Nu hoppas jag att hon är pigg imorgon när det är dags för släktkalas.... Dumma baciller. O på söndag är det barnkalasdags, hoppas hennes kompisar kan komma, några av dem är inte helt friska just nu heller... När tösen fyller år vill jag bara att det ska bli så bra så möjligt, det gör ont i mig annars, trots att jag vet att det löser sig på nåt sätt man kan ju fira med en del senare om det skulle behövas osv... Men ändå... känns trist och orättvist att det skulle bli så här just nu...


Så här såg min fyraåring ut idag!

Annars har det nog varit en bra dag för födelsedagsbarnet, många kom ihåg henne och ringde och grattade, hon blev väckt av oss andra i familjen med paketer i morse och vi åt McDonalds-lunch som hon åt rätt mycket av. Nu sover hon gott och förhoppningsvis har hon nya krafter imorgon. Hon har sett fram emot sina kalas länge nu ju. Så lite fika och presentöppning ska hon nog allt orka med!! Ted är också förkyld, det är väl såna tider antar jag, bara att uthärda!

Stefan sover på soffan här intill, så trött kan man bli när man stiger upp och styrketränar kl 5 på morgonen. En kompis har skickat fylle-sms ikväll, haha, inte likt henne, själv har jag inte druckit nån alkohol alls ikväll. Får bli nån god dricka imorgon när svågern och svägerskan ska sova över. Titta på mellon ska vi göra med  :-)

Nu ska jag kolla vem som åker ur Lets Dance, behöver lite att vila tankarna på istället för att bekymra mig för saker jag inte kan göra nåt åt (typiskt mig). Eller kan jag det? Skicka medicin till alla Mirabelles kompisar? Ge Mirabelle någon dunderkur som gör att hon aldrig mer blir sjuk? Göra nåt som gör henne konstant glad? Nä, troligen inte... hm... Nåja, godkväll! Kram kram

O de som dansar vidare ikväll är: (paus i en kvart, sedan reklampaus, paus igen, tja till slut kanske jag också somnar utan att veta vem som åkte ur danstävlingen?)

1 kommentar:

  1. Och ja... Jag vet att det finns värre bekymmer än dessa att ha, men allt är ju relativt... /J

    SvaraRadera