måndag 14 februari 2011

SLAGET MELLAN STEFAN OCH TED

Tidpunkt: natten mellan igår och idag, c:a kl 01-02
Plats: vårat sovrum
Vinnare av slaget: Stefan!!

Det hela handlar om att Ted vaknar på nätterna och är ledsen, det enda som hjälper är att lägga honom i vår säng, då blir han tyst och somnar om efter en stund. Nu är det så att vi inte vill att han ska sova i vår säng varje natt... Så i natt bestämde Stefan sig för att Ted INTE skulle sova i vår säng.(jag har pratat med bvc och får rådet att antingen får man ta striden några nätter och inte ge sig, eller acceptera att han är där varje natt...) Striden höll på i nästan en timme, Ted skrek av ilska, Stefan försökte lugna och säga "natti" samt klappa på honom. Båda var envisa, men Stefan vann till slut. Jättetrötta är vi idag kan jag tänka mig, jag kunde ju inte heller sova. Mirabelle har hosta på nätterna nu när hon är förkyld och hennes hosta satte igång när Ted äntligen somnat. Jag gick in till henne och gav henne hostmedicin men den tar evigheter innan den hjälper. Så jag satt hos henne en stund, hoppades att hon inte skulle väcka Ted med hostan. Ted vaknade som vanligt vid 07.
Blir det ny strid i natt? Kommer jag att orka ta den i så fall? Kommer striderna göra nytta i slutänden? Fortsättning följer...

Många anser nog att mannen inte ska ta sånt på nätterna eftersom han ska upp och jobba dagen efter... Men jag ska ju också upp och ta hand om barnen hela dagen. Ted sover aldrig mer än en halvtimme i sträck på dagarna så det blir ingen vila för mig alls på dagtid.

Våra nätter har varit hemska den sista tiden, båda barnen har väckt oss i skift och man har inte fått någon längre sovning på natten. När man är trött på kvällen tycker man oftast att det är skönt att man ska lägga sig men sista tiden har det inte känts så, jag har våndats över att gå och lägga mig... Suck... När vi hade släktkalas här i lördags pratade vi om detta, men fick ingen riktig förståelse av våra föräldrar. Det kändes snarare som att de tyckte att det var skönt att vi fick igen för att vi höll dem vakna när vi var små, juste!! På torsdag-lördag ska Mirabelle sova hos mormor, men förutom när hon har hosta är det inte hon som är problemet på nätterna, det är den lille krabaten som väcker oss mest, trots att han inte äter på natten längre. Får hoppas att han sover bättre när inte Mirabelle hostar längre.

Mirabelles kalas har gått jättebra, vi är alla nöjda. Tyvärr var det en kompis som inte kunde komma på barnkalaset pga feber. Men vi ska bjuda hit henne på glass en annan dag. Igår kväll efter barnkalaset var vi hos min systerson och firade att han hade fyllt 16. Så efter hamburgaren vi åt på kalaset vid 13-tiden åt jag bara fika. Tala om att jag var hungrig när jag låg vaken i natt.

Idag är det Alla hjärtans dag och vår förlovningsdag. Men det händer nog inget särskilt tror jag. Våra huvuden har varit fulla av köksplanering och kalasförberedelser och sömnbrist så vi har inte hunnit planera nåt tyvärr...

Den 27/2 blir det barnloppis på Erlandsdalsgården här på mitt område, kl 13-16. Kommer att påminna er igen, kom gärna dit!! Ha en jättebra Alla hjärtans dag! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar