söndag 6 februari 2011

Ett litet steg för oss, ett stort i en babys liv!

Idag har Ted gungat för första gången, stort i hans liv ju, hihi. Jag var inte med så jag har sett foto hihi.

Jobbigt att det redan är söndagskväll igen. Hör att Mirabelle ligger och pratar uppe i sin säng, något hon specifikt lovade att INTE göra, hon skulle sova direkt. Nåja... Så länge hon inte tjatar o kallar är jag ändå nöjd. Det är så skönt när hon själv säger att hon vill lägga sig. Jag hade gått med på att hon fick vara uppe till 21 idag, för hon ville se ett tv-program, men tjugo i var hon trött och ville lägga sig sa hon. Hon orkade inte se så mycket av melodifestivalen igår heller, halv 9 vill hon sova då. Tror inte att hon missade några framtida hits dock. Det var inte så mycket att hänga i granen bland gårdagens bidrag. Man undrar lite hur bidragen lät som INTE kom med alls...

Imorgon blir Ted 7 månader och på fredag fyller Mirabelle 4 år. Mina stora små barn  :-) Tiden går fort, de växer och växer, men det är ju så det ska vara antar jag. Synd bara att mammaledigheten har ett slut. Även om man är helt slut vissa dagar av att ha försökt hålla båda barnen nöjda hela dagen så saknar man detta sen när man stiger upp tidigt, väntar på buss i oväder, sitter på jobbet och ser klockan gå jättelångsamt och sen kommer hem när det blivit mörkt igen (åtminstone på vinterhalvåret)...

Igår hade vi trevligt besök av våra kompisar. Vi invigde köket, första bjudningen, och satt och pratade länge på kvällen, alla barnen sov gott. Idag har Stefan slängt iväg det gamla köket på tippen. Ikväll är han och tränar, flitig som få. Fast jag har också varit lite flitig idag, gick på ett afro-pass på Friskis innan :-) Skoj är det!!
Imorgon kommer Åsa hit med sina pojkar så att de kan leka lite med Mirabelle :-)

Ha en fortsatt braig kväll och sov gott sen när era kuddar kallar (är det bara jag som tycker att den fortfarande kallar när man måste stiga upp på morgonen?) KRAM!!

2 kommentarer:

  1. hej kusinen..
    fan då är där mindfre än en månad mellan våra minsta ju..
    hoppas att allt är bra annars..
    här rullar livet på i sin gilla gång..
    ha en fin dag
    krister

    SvaraRadera
  2. Ja där är nog det :-) knappt man minns när de var nyfödda o jättesmå längre. 7 månader har gått fort. Allt är bra här. Fullt upp m kalas i helgen o så ju! Barnen är lite förkylda men det är väl alla... Vi hörs på FB-chatten snart igen. Ha det gott!
    J

    SvaraRadera