lördag 2 juli 2011

Halmstaden fick skånebesök

Då är jag tillbaka i Svedala efter en vecka utanför Halmstad. Min kompis som är mammaledig med 2 pojkar på 1 och 2 år och jag har spenderat veckan tillsammans :-) Hennes sambo jobbade både på dagarna och hemma på kvällarna så vi hade fullt upp med de små hela dagarna, mycket roligare med sällskap kan jag säga, även om det var lite kaos ibland, haha. Vi har haft en toppenbra vecka och barnen är nöjda. Den största av deras pojkar blev ledsen när vi åkte hem, o det blev nästan jag med, man vänjer sig så när man träffas så intensivt och avståndet gör att det dröjer en månad tills vi ses igen. Men förhoppningsvis ska det bli lite oftare i alla fall, det är kul med barnkaos och umgänge med bra vänner ju! Mirabelle har lekt lite med de små och spenderat en massa tid framför internetspel och Ted har lärt sig att krypa lite :-) Han kan ju ta sig fram på gumpen så egentligen borde han väl lägga fokus på att gå istället, men det kommer när det kommer ju.

Under veckan har det bland annat blivit en busstur till Halmstads city och en sväng till Ullared med bil, där Marran och jag fick en stunds barnfri shopping, alltid kul att fynda. Jag fick köpt lite presenter till lille ettåringen Ted, snart fyller han ju år! Köpte även lite annat smått och gott som kan vara bra att ha samt lite scrapbookingsaker, böcker och annat skoj! Veckan har varit en härlig blandning av mammaliv och tjejsnick-snack med god vän! Ser fram emot deras besök här snart.

Stefan avslutade sin utbildning i Götelaborg i veckan, håller tummarna för att han klarade sina tentor och slipper köra dit igen för omtenta, men han brukar ha huvudet på skaft så jag tror han klarade det!

Ikväll har det ösregnat och åskat, kul början på Stefans semester, aja, det blir nog bättre, man ska ju tänka positivt. Imorgon ska vi ta en sväng t Svedala marknad och sen ska jag köra t Ikea och leta lite saker till vårt nya sovrum som håller på att ta form här på nedanvåningen. Nästa vecka blir det kalas för Ted, familjemys och lite nytta gjord här hemma kanske :-) Ha en bra fredagskväll, själv ska jag ta fram min bok som jag har väntat på och fyndade i Ullared! Till den blir det ett eller 2 glas cola som min kära man är och handlar nu (om macken har öppet). Ha det bra! L'gger ut nån ny bild en dag snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar