torsdag 21 juli 2011

Vi behöver i alla fall inte vattna uteblommorna!

Hej bloggläsare!

Har ju ingen aning om hur många ni är, men det är skoj att någon läser i alla fall, min blogg innehåller inget ovanligt utan speglar ju bara mitt liv som småbarnsmamma, ett ganska vanligt liv antar jag :-)

Satt och pratade med våra vänner häromdagen om att man ska vara positivare, istället för att tänka "åh nej, nu gick den sönder" kanske man borde tänka t ex "den gick sönder men det var tur att det inte var nåt värre" Man ska ju vara glad åt att man har jobb, hälsa och tak över huvudet, det är det ju inte alla som har, ibland glömmer man nog att vara tacksam på nåt sätt. Vi känner t ex att vi tjatar onödigt på Mirabelle ibland "Ska du inte äta upp nu" osv, men man borde tänka efter oftare, har vi så brått? Måste hon skynda sig? Och för att tänka positivt om regnet där ute: vi slipper ju vattna svärfars uteblommor nu när han e och solar i Turkiet. Tänk om vi hade haft lika varm som honom, då hade vi ju fått vattna hela tiden och det vill man ju inte, eller? (är inte alls avundsjuk på honom, eller?) Nåja, nu har jag delat lite tankar, dags att dela lite av verkligheten.

I måndags fyllde jag som ni säkert vet år. Jag fick sång av Mirabelle på morgonen och paket av Stefan. Han hade köpt presentkort på Panduro och en grej jag ville ha därifrån, som jag ska ha när jag gör kort. När jag tar mig tid till det alltså, tur att jag har en vän jag kan gå hem till och pyssla lite ibland :-)

Just nu står Stefan och Mirabelle och målar vårt gamla sovrum som Mirabelle ska få. Hon är aldrig trött på kvällarna så vem vet när hon tänkt lägga sig? Fast vi brukar få henne i säng vid 20.30 annars, förhoppningsvis ska det bli ännu tidigare sen när hon ska gå hela dagarna på dagis.

Idag har jag och Mirabelle varit på en invigning av en ny lekplats i Svedala, alla barn bjöds på glass. Sen var vi på barnklädesaffären här i byn, de sålde ut allt där nu, så jag fick fyndat massor, mest till Ted. Synd att man inte kan shoppa obegränsat, haha, det är ju så skoj!

I eftermiddags lekte Mirabelle hos en kompis och sen har jag varit på Friskis o Svettis och svettats lite! Imorgon ska vi baka lite till Teds kalas på lördag.

Nu ska jag softa lite på soffan och hoppas Mirabelle somnar snart, för nu har mina målare gett upp för dagen :-) Kram på er! Försök njuta av sommaren även om det är jättetristasruskigtskit-skitväder, speciellt om ni har semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar