måndag 20 juni 2011

Lite ditt och datt

Jag har verkligen inget att göra idag på dagen. Men Mirabelle leker hos sin kompis Sophie nu och Ted sover så jag passar på att slappa lite vid datorn. Snart händer det många trevliga saker i alla fall, både på semester och efter. Hoppas på lite mer fint väder med bara. Tiden går säkert fort nu, 3 månader tills jag börja jobba bara. Det som är skönt med att jobba igen är ju ekonomin förståss...

I helgen som gick fick vi fixat en del i det som ska bli vårt sovrum här på nedanvåningen, det blir jättemysigt. Snart kan vi börja fixa barnens rum där uppe också. Ska bli skönt att Ted får eget rum, både för att ha någonstans att ha hans saker och för att han ska få sova där. Mirabelle sov aldrig i vårt så det blev ju helt annorlunda med Ted eftersom vi inte hade något rum till honom. Mirabelle var på sommarfest i lördags och igår fick vi besök.

I veckan ska vi försöka få tiden att gå utan att barnen ska klättra på varann haha. Har tänkt besöka öppna förskolan, dagis och så kommer en gammal kompis till mig hit på besök, skoj! På onsdag är det dags för Teds 1-årsbesiktning på BVC, lillkillen fyller ju 1 nu om lite mer än 2 veckor.

I sommar ser jag fram emot 1 veckas besök hos min vän Marinett som bor utan för Halmstad och hennes goa familj (då ska vi besöka shoppingstället lite norrut som vi gillar så mycket!), vår semester på Öland med familjen Hylén, Sommarrocksbesök för mig och Stefan, kalas för mig och Ted m.m. Har tänkt fixa barnvakt en dag då jag och Stefan åker på vår traditionella österlensrunda, den är inte så kul för en som är för liten att förstå och en som är åksjuk... Tänkte även ha barnvakt en kväll så att jag o Stefan får lite mer egentid, kanske blir det restaurangbesök då. Sen är det lite annat på gång här hemma i slutet på sommaren med :-)

Nu kom Mirabelle och hennes kompis hem här och kan inte riktigt komma överens om vad de ska leka med. Inte lätt alltid, speciellt inte när man leker tillsammans ofta och har bestämda åsikter båda, hihi.

Ikväll ska jag ensam passa 2 pojkar på 5 och 2 år, wish me luck! Ska fixa mat och se till att 4 barn blir lagda, men det ska nog gå bra! Deras föräldrar ska på fotboll och de ska Stefan med, askungen blir hemma o tar hand om barnen :-)

Ha det gott ni som läser, vet inte hur många ni e ju! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar