måndag 13 juni 2011

Howdy friends, it´s me again

Hej hopp!

Hoppas alla läsare har det bra där ute i sommaren. Jag och barnen har varit i Malmö med buss idag. Vi hälsade bland annat på mina kära kollegor på jobb :-) Ikväll var det grillkväll på Mirabelles dagis. Det var skoj men även lite vemodigt eftersom de ska splittra på gruppen nu, 5 st, varav 3 är kompisar till Mirabelle, är födda året innan de andra och ska flyttas till största avdelningen till hösten. Det finns så många trevliga föräldrar på vår avdelning, det är kul att ha lärt känna så många härliga mammor och pappor som man verkligen har trevligt med när det är sammankomster på dagis. Imorgon ska hela avdelningen gå på utflykt hela dagen. Spännande tycker barnen förståss. De ska ut i naturen här nära Svedala och ha med egen matsäck. Hoppas de får fint väder!

Annars då? Jodå, det är helt ok här hemma, det är så skönt att vara ledig när det är sommar ju, ska inte börja jobba förrän 19/9 och det är lååååååångt dit vet ja! Vi har mycket skoj planerat i sommar och tiden kommer väl rusa fram antagligen, men vi får försöka hinna med att njuta!

Igår var vi på Tosselilla med vänner. Det var väldans trevligt. Ted åkte sin första karusell med mig, kaffekopparna :-) Han verkade gilla det. Mirabelle åkte flera karuseller, studsade studsmatta, badade lite osv. Det är så mysigt med familjeutflykter, speciellt när barnen är så duktiga och snälla som igår. Mirabelle traskade långt utan gnäll, Ted satt i vagnen mycket utan att tröttna, skönt!

Nu ska jag läsa min nya ullaredstidning som kom idag, man får ju ha någon hobby haha. Läser deras blogg och fönstershoppar på nätet ofta med. Ska dit ganska snart, önskar att jag hade mer shoppingpengar bara, men vem har väl det när man e föräldraledig? Ska bli skoj att komma dit i alla fall, får försöka hålla hårt i plånboken!

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar