torsdag 13 januari 2011

Gäsp!

Hallå!

SÅ trött jag är på förmiddagarna nu, det hjälper inte att jag kommer upp och går iväg m Mirabelle till dagis, jag vilar lite till när jag kommer hem. Ted sover nästan aldrig mer än en halvtimme åt gången på dagtid, så det är synd för mig, eller kanske tur haha (annars hade jag väl slöat jämt). Kanske skulle testa mucoangin eller vad det heter, men jag har så svårt att tro på sånt o känner sällan skillnad...Testade rosenrot ett tag...(nä, ni behöver ju inte ens fråga om det funkade för då hade jag ju inte slutat använda det o suttit här och gnällt på trötthet igen...)

Dagarna flyter på. Stefan har börjat jobba igen denna veckan och jag saknar hans sällskap. Mirabelle är glad åt att vara tillbaka på dagis igen. Idag ska hon till mormor efter dagis. Jag och Stefan kämpar på med köksrivningen, ska hämta nya köket på måndag och får lite hjälp nästa helg, så vi hoppas få röjt i helgen. Mirabelle ska sova hos moster på lördag, första gången hon ska sova där. Nästa vecka har jag tänkt börja träna igen, men tiden räcker ju knappt till känns det som, men bara det gör lite nytta så får jag väl ta mig tid... Behöver ju lite tid åt mig själv med (fast shopping hade t ex varit roligare egennöje, fast dyrare...) (eller korttillverkning som jag ägnar mig åt när jag har tid, men det är ju inte lika bra för kroppen som träning...) Hade dygnet bara haft fler timmar... Testade att sjunga med en "våga-sjunaa-kör i julas och det var skoj, även ridning saknar jag sedan jag red i ungdomen, men men, kanske när barnen blir äldre man kan få tid till sånt igen.

Förut vaknade Ted o skrek efter nappen jättemånga gånger på natten, men de 2 senaste nätterna har han varit duktig! :-) Just nu sitter han dock och gnäller i mina öron, vet inte vad han vill, så mamma får väl sluta blogga. Tur att jag inte dricker kaffe, annars hade jag väl blivit en lattemamma, suttit här och bloggat och druckit kaffe, haha. Hoppas snön tinar bort helt snart!
Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar