onsdag 19 januari 2011

En onsdag i mitt liv

Tänkte skriva lite kort här nu bara för datorns börjar bli hungrig och laddaren är långt borta haha. Nä, men hela undervåningen här är ett enda kaos nu när vi gör nytt kök så jag orkar inte ladda datorn just nu. Jag blir trött bara av att se röran. Inte alltid så lätt att fixa maten till barnen här på dagarna utan kök, men jag gör mitt bästa och min man är så händig så det ska nog bli bra! Det blir jättefint när det är klart, det är jag övertygad om. Golvet blev lagt igår så nu är det på rätt väg. Mikromat och hämtmat blir det varje dag nu, stekt mat eller gjort i ugnen hade varit gott :-) Imorgon blir det gryta hemma hos min mor, alltid trevligt att bli bjuden på mat!

Igår var jag på babyträff, vi var inte så många där men det är trevligt att komma iväg och träffa folk ibland. I måndags var Mirabelle på bibliotekets sagostund och på fredag ska vi troligen gå på öppna förskolan, så nu är man inne i rutinerna igen. Det är nice att gå hemma även om man har fullt upp hela dagarna. I måndags blev det även ett besök på ett fik i byn med en vän, hennes son och en dagiskompis till Mirabelle och hennes mamma, trevligt trevligt (jag är nästan som latte-mamma ändå ju, drack chai-latte, haha)

Ser fram emot helgen då Stefans bror ska hjälpa honom att sätta upp skåp i vårt kök och då får jag lite sällskap av hans sambo med!

4 kommentarer:

  1. Ohh, det låter som det kommer bli riktigt mysigt och fint i ert slott =)

    Hoppas att allt är bra med dig och familjen och vill samtidigt passa på och fråga om du är sugen på att börja dansa Zumba hos mig på gymmet i Trelleborg? =)) Vi startar i början av mars...

    Mer info kommer på min hemsida www.silvianilsson.se och även på bloggen www.chicaabonita.com

    Kram på dej!

    / Silvia

    SvaraRadera
  2. Haha, ja förhoppningsvis blir det fint till slut, nu är det bara kaos här...

    Låter skoj med Zumba, men jag är nog lite dålig på att ta mig till Trelleborg för att träna själv och din syster är svårövertalad kan jag säga... Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  3. Mindre Latte-mamma, mer motion ;)

    SvaraRadera
  4. Jaja, jsg ska Benny, haha. Nästa vecka ska jag återgå till Friskis, kanske redan på söndag :-) Skulle faktiskt jobba lite med mina hantlar ikväll, men jag kan inte hitta dem i kaoset här hemma...

    SvaraRadera