måndag 5 september 2011

Snart på väg till jobb igen...

Hej hopp! 


Mina lediga dagar är räknade, snyft. Kommer att sakna det även om det inte Bara känns kasst. Men fråga mig kl halv 7 en vardagsmorgon så har jag nog inte så mycket positivt att säga... 


Men vi har lite skoj att se fram emot så det är bra! Vi har bokat en resa, men jag skriver inte allt om den här, det är inte kul när alla man träffar redan läst allt om ens liv här, hihi. Vi ska alldeles snart åka till Ullared också, ser fram emot en dag på tu man hand med mannen samt att fynda lite skoj till barnen och så. Älskar att handla barnkläder! Önskar att jag och Stefan kunde få åka iväg över natten någonstans snart, barnfritt, hade varit mysigt! 


Idag har Mirabelle haft en kompis här hemma och på kvällen bjöd vi vänner på middag, deras kök är bortplockat i väntan på nytt så vi tänkte att de kunde behöva lite bjudmat :-) Imorgon ska jag ta bussen t Malmö när barnen e på dagis, ska träffa en på jobbet inför att jag börjar igen och tänkte även ta en sväng till ett köpcentrum.


Till helgen ska vi få efterlängtat besök från våra vänner från Halmstad.Det ska bli himla trevligt, så hjälp mig hålla tummarna för att alla barnen (våra och deras) ska vara friska denna gången så att de verkligen kan komma! På lördag ska vi till Svedalas centrum och titta på lite barnaktiviteter.


Tiden kommer säkert att gå fort till jul nu när hösten kommer, och julen älskar jag! Det är extra mysigt nu när man har barn, Mirabelle tror fortfarande på tomten och pratar redan om vad hon ska skriva på önskelistan till honom! Men det är inte bara julafton och maten o klapparna som är mysigt, utan saker man gör innan också, handlar klapparna, går på julskyltning, ibland blir det julbord, och så alla ljus överallt!! Det är en förväntansfull tid och alla brukar vara glada och pratar om sina förberedelser och så. I år är tanken att fira med Stefans pappa, hoppas han vet om det, hihi.


Min älskade familj en dag i vår trädgård, saknar denna tiden o Stefans semester!




En liten vardagshistoria innan jag slutar skriva: häromdagen hörde jag vår katt Tarzan jama från vårt sovrum, kunde inte fatta vad han ville. Men han slutade inte så jag gick dit. Fann honom längst inne i påslakanet på mitt täcke, han hittade inte ut igen :-) Har haft turen att hitta en söt o kelen katt, busig är han men han är ju så liten än. Saknar min Tusse-katt än förståss...


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar