torsdag 15 september 2011

Ofattbart overkligt!

För att komma till det som hänt ska jag börja med att berätta om min 11 september 2001. Som så många andra minns jag vad jag gjorde den dagen... Jag gick hem från jobbet med migrän, hade i alla fall jätteont i huvudet (har ingen bekräftad migrän). Jag ringde sedan till jobb för att höra om de visste vad som hänt... På kvällen skulle jag med en frisörstuderande kompis (J) hem till min vän till mig sen jag var 7 år (S), för att hon skulle bli klippt av J, jag hade fortfarande jätteont hela kvällen minns jag. Dessa 2 saker är de jag brukar tänka på när jag minns vad jag gjorde den dagen.


Idag fick jag veta något väldigt hemskt. J är en person jag kände kan man väl säga, vi umgicks i några år, hon och hennes sambo och jag och Stefan. Hennes sambo (A) var en av Stefans bästa vänner och Stefans pappa var tillsammans med hans mamma i ett antal år. Men för att göra en lång historia kort umgicks vi aldrig med någon av dem efter att de hade gjort slut. Träffade på dem några gånger, o A träffar vi på när vi e på hans jobb ibland.


På senare år har jag följt J på Facebook, så där som man gör med en del gamla bekantskaper. Hennes inlägg var alltid så glada, jag läste bl a att hon startat en frisörsalong i Malmö. Så i förra veckan skrev hon att hon ville ta semester och åka till landet hon kommer ifrån. Sagt och gjort, hon beställde en resa dit och åkte några dagar senare. Inläggen fortsatte trilla in, hon var ute och dök flera gånger. Men så idag... Ofattbart! Idag kan man läsa att J omkom (!) i en dykolycka där igår. Så sjukt, hon åkte på en ganska spontan resa som skulle vara en vecka, men hon kommer aldrig mer hem igen. Mina tankar går till J idag, hon kommer att vara väldigt saknad...Tack för alla fina frisyrer J, jag önskar vi hade setts igen. Ta Hälsa till E där uppe, min arbetskamrat som gick bort förra året, även hon alldeles för tidigt... (när jag tänker efter var de födda samma sommar, -82..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar