torsdag 25 augusti 2011

Blandade känslor

Jaha, då var det torsdag igen och jag har verkligen blandade känslor. Min mammaledighet håller ju på att ta slut!!! Denna veckan har Teds inskolning på dagis börjat och det går jättebra. Jag fick lämna honom där i 1 timme idag och han hade bara haft skoj! Skönt.


Imorgon är det fredag och fredagsmys, ser fram emot det! Har känt mig trött denna veckan och ser fram emot lite mys med Stefan imorgon. Men annars vill jag inte att tiden ska gå snabbt nu. Snart dags för tidiga morrnar och jobb igen. Är uppe lika tidigt nu förstås, men då slappar jag när jag stigit upp, behöver ju inte göra mig i ordning så värst tidigt nu... Ibland känns det som att det bara är vi som jobbar heltid båda och har småbarn. Barnen kommer att vara megamycket på dagis och sen ska man hinna med allt här hemma på kvällarna, puh. Men vad gör man? Med höga boendekostnader osv behöver man lönerna. Förhoppningsvis blir där någon liten slant kvar att spara med, till något roligt för hela familjen. En resa vore inte helt fel...


Har klart ångest över att hinna med allt... Mirabelle längtar dock till att vara på dagis hela dagar igen, med kompisarna. Vill inte alls bli hämtad tidigare. Hon vill äta mellanmål och frukost på dagis, det har hon inte gjort sen innan min mammaledighet. Får hoppas att Ted också kommer att trivas där!


Sötisarna finklädda och redo för kalas!
Imorgon ska jag och Mirabelle åka till Malmöfestivalen en stund på eftermiddagen. Förra veckan var jag på bio, såg "Brides maids". Den var väldans rolig! I förra helgen var vi på kalas för min svägerska Madeleine, det var trevligt. Vi fick mat och fika och spelade lite kubb! 


Idag är vädret inte det bästa ju. Ted sover nu och sen ska vi hämta Mirabelle på dagis. Hjulet rullar på haha. Man får väl planera in lite skoj i höst så att man inte deppar ihop, bättre att lämna lite dammråttor i hörnen kanske och hinna med kul också. Tänkte åka till badhus och hålla igång Mirabelles nya badkunskaper i höst och så blir det nog någon tur till lekland. 


Stefan och jag ska åka till Ullared en dag sen med, lite tid för oss själva då vi även får shoppat lite vi behöver. Ha det gott allesammans! O Grattis på födelsedagen Madde!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar