söndag 7 augusti 2011

Blä...

Igår hade familjen en jättetrevlig eftermiddag tillsammans. Helt spontant åkte vi till Ystads djurpark och där var riktigt trevligt, med bad och djur och det var lugnt och fint där!

Idag är denna småbarnsmamman INTE glad!! Först hatar jag att Stefans semester är slut och jag kommer att sakna honom massor här hemma imorgon och på dagarna framåt ju :-( Älskar när hela familjen är lediga tillsammans!

Men... Idag har vi också insett att utslagen Ted har är Höstblåsor, som han blivit smittad av en kompis med. Detta är smittsamt som sagt... Så nu är vi så oroliga för Mirabelles skull. Hon har en vecka kvar på sin simskola, som hon älskar så och hon ser fram emot simskoleavslutningen på fredag... Om några dagar vet jag om hon har fått smittan eller ej. Så länge ska troligen mormor eller hennes kusin gå med henne på simskolan. Jag får ju stanna hemma med Ted. Jag gillade verkligen att följa med henne och titta på, men huvudsaken är ju att hon får komma dit i alla fall. Men får hon smittan varar det c:a 1 vecka så då är det kört, hon är själv orolig nu stackarn. Det är ju svårt att unvika smittor syskon emellan...

Mirabelle är den enda som har varit på simskolan varje dag, oavsett regn och allt. Hon tog Baddaren blå denna veckan och vi är ju så stolta! Hon har verkligen lärt sig massor på simskolan och igår på djurparken vågade hon t o m hoppa i från kanten själv. Så idag är jag lite ledsen och orolig... Själv lär jag bli inne hela veckan med Ted, men han verkar inte lida så mycket av sin sjukdom, bara lite mer gnäll än vanligt, inte alls mycket, skönt det!

Mirabelle och Stefan är på Burlövsbadet och badar nu, egentligen skulle hon och Ted varit hos barnvakt idag, inte för att vi bett om det utan pga att de så gärna vill passa :-) Så det får bli en annan dag ju!

Nästa helg ska vi får besök från Halmstad. Tills dess är Ted förhoppnings frisk, så återigen hänger det på om Mirabelle blivit smittad eller ej. Jag vill inte ställa in, vill inte, vill inte... Har sett fram emot besöket länge, det var längesen vännerna var här.

Usch, usch, usch vad jag känner mig ledsen nu, men det är ju bara att avvakta och se, hoppas Ted inte får blåsor i munnen och hoppas att Mirabelle inte blivit smittad :-( Och hoppas att dagarna går bra här hemma utan Stefan och utan att kunna gå ut. Mirabelle är redan så rastlös här hemma nämligen, saknar dagis o kompisarna! Visst finns det massor av värre saker än detta, jag vet, men just nu känns det jättetrist i alla fall...
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar