tisdag 2 augusti 2011

Mina barns påhitt!

Bytte vatten i vår pool häromdagen, den hade stått på samma ställe ett tag nu så undertill hade det blivit lite för mycket fukt om man säger som så... Det luktade surt! Eller som Mirabelle uttryckte sig: det luktar vildsvin! Inte bra. Men nåt har hon i alla fall kommit ihåg sedan vi var på Skånes djurpark, haha. Nu har vi fyllt poolen med nytt vatten och lite klor och idag badade hela familjen tillsammans i den, det var skoj. Mirabelle badade i den i förmiddags med pappa först, sedan med sin kompis Rebbeca som var här, därefter på simskolan och ikväll med familjen, puh!

Ted härmar pappa för fullt. Hittade en full ölburk häromdagen, pillade lite på korken och hällde sedan burken mot munnen som man gör när man dricker. Han hittade en snusdosa med, pillade på locket och stack in fingrana i munnen därefter. Inte klokt vilka värdefulla saker min son lär sig hela tiden! :-) Att säga mamma och pappa är inget han prioriterar så ofta, och att lära sig gå själv är sekundärt, det kommer när det kommer tycks även han tänka! Huvudsaken att man lär sig något ju, inte sant?

Det är så sött att barnen tycker så mycket om varann, idag när jag och Mirabelle var på simskolan hade Ted tjatat om "Belle", man märker hur han börjar känna igen månniskor han träffar en del. När Mirabelle skulle iväg häromdagen sa hon att det skulle bli skönt med lillebrorledigt, men tittade sedan på honom och sa att hon tyckte om att vara med honom också!

Ibland blir man irriterad på sina barn, det blir nog alla föräldrar och det beror kanske mer på sitt eget humör än barnens beteende ibland. Det är trots allt så mycket de gör som gör att man älskar dem så, och saknar dem när de sover :-) O vi som har barn vet ju hur lätt det är att bli stolt över dem!

När Mirabelle skulle lägga sig idag kallade hon på mig, som hon ofta gör vid läggdags (irritationsmoment igen). En av sakerna hon sa var: -Ni dricker hela tiden, jag önskar att jag fick lite saft. Men vi dricker väl inget nu?, sa jag? -Jo, pappa drack bubbelvatten. Jaha, hon hade hört honom när han gått ut i kylen och druckit direkt ur flaskan som han gör typ hela tiden, hon har koll! Idag sa hon till sin kompis att hennes pappa är lite knasig! Han skojar en del med henne så det var ju inte helt obefogat. Men när vi kom till badet så var det jag som skojade och då sa hon: Mina föräldrar är lite knasiga :-)

Det är så härligt att vi har haft lite sol de sista dagarna, det får man inte för mycket av, skönt att det är lagom varmt med, inte skoj när det blir allt För varmt heller... Stefan köpte entrecote som han grillade till honom och mig idag och till det lagade han potatisgratäng :-) Men nu sitter vi här i soffan igen, Stefan trött efter att ha varit uppe 4 imorse och dessutom tränat på gymmet och sprungit en runda! Jag tänkte lägga mig och läsa lite, men jag somnar kanske med boken i handen... Och till tiden: Glöm inte att skritta!! Några dagar till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar