onsdag 25 maj 2011

I övermorgon!

I övermorgon kommer Stefan, jippi, woooho, YES! Me like! Stefan saknar oss och vi saknar honom ju. Mirabelle gråter lite varje kväll när hon ska sova, stackarn. Men nu är det ju inte så lång tid kvar, jag ska jobba imorgon och på fredag och då ska barnen vara hos sin mormor och kusin Maria ska hjälpa till med att passa dem. Det är bra att ha Maria här i Svedala, hon hjälper oss mycket med barnen, snällt! Hon ska komma hit en stund på fredags kväll när Stefan kommit hem, hon behöver bara vara här utan några sysslor för Ted sover då och Mirabelle behöver inte läggas då, vi ska bara iväg och äta nåt och få en liten stund för oss själva, Stefan och jag. Det blir inga roliga middagar här hemma denna veckan kan jag säga, eftersom jag inte är så matlagningsglad i vanliga fall tar jag mig inte för att göra nåt avancerat när jag är själv med barnen, det blir halvfabrikat... Trist!

Igår var jag och Ted och träffade babygruppen, näst sista gången :-( Vi tog en gruppbild och den sista gången ska vi nog äta smörgåstårta och byta paketer, de små blir ju snart 1 år!

Inga besök eller inbjudningar har vi fått än sen Stefan åkte, är smått rastlös och vet inte vad vi ska hitta på i eftermiddag och ikväll...


Nä, detta var inte Mirabelle som skulle hjälpa mamma att laga mat, utan hon skulle trumma med sleven, haha
 Idag skulle Mirabelle gå med dagisgruppen till Folkets Hus och titta på en barnshow, skoj för henne. jag och Ted promenerade till affären och köpte blöjor och hade sedan följe med en mamma jag känner från dagis, hon hade varit vid Folkets Hus och lämnat sin Viggo. Jag glömde köpa lunch i affären, det får bli knäckebröd med makrill... När Ted har vaknat, han har sovit i 2 timmar nu :-) Man vet ju tyvärr aldrig i förväg hur länge han kommer att sova så man vet inte hur mycket man hinner att göra ju. Ska byta lakan i våra sängar samt lägga in tvätt i våra garderober men det går inte nu då han sover i vårt sovrum. Nu vaknade han, kanske mistänkte att mamma började undra hur länge han skulle sova, haha

Skriver mer när jag får tid! Ha det bra allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar