tisdag 17 maj 2011

En grå tisdag är bättre än en svart väl??

Hej i det mulna vädret!

Tisdag igen då, sista veckan Stefan ska vara pappaledig på torsdagen och fredagen. På söndag åker han till Göteborg igen, jättetrist för mig... Får hoppas att jag får sällskap nån dag eller kväll, men jag får väl se. Har nog för lite singelkompisar eller kompisar utan barn, för alla har ju fullt upp på vardagarna, det var lättare att spontanbesöka och så när man inte hade smått...

Strax dags att hämta tösabiten på dagis, tycker det är synd att hon inte får vara där lite mer, hon tycker ju att det är så kul där. Imorgon ska hon få träffa sin nya grupp och de pedagoger hon ska ha till hösten, inne på den avdelningen de ska gå på. Det är 5 i hennes grupp som ska flyttas direkt till största gruppen och så kommer det lite nya barn istället. 1 på hennes avdelning ska dessutom flytta till Kina, hoppas han får det bra där...

Nu vill vi ha tillbaka sommarvärme, all inomhus aktivitet har ju slutat eller slutar snart nu, gympa, babygruppen osv, så då vill man kunna vara ute istället. Tackar Åsa och Jonas för lånet av deras bil denna veckan, den var bra att ha idag när jag skulle till Ica i regnet :-)

Hittade precis Ted tuggandes på Mirabelles blå tavelkrita... Varför slutar man inte suga på den när man hostar och känner smaken? O varför blir man arg när jag tar den, den kan väl inte ha varit god? Kan ju inte skylla henne för att ha lämnat den på golvet, jag har ju bara sagt att hon ska hålla undan småsaker... haha
                         
Mirabelle blir väl glad när jag hämtar henne, tycker att det är kul att få använda sitt paraply... Ha en fortsatt braig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar