tisdag 10 maj 2011

Hot och våld

Nä, nu får jag skärpa mig och skriva lite igen. Idag är det tisdag och jag har varit på en utbildning på jobb om hot och våld, den var intressant och framförallt fick det mig att inse hur mycket hot som faktiskt sker på KK Malmö, inte skoj... Mest är nog sköterskorna drabbade... kanske även läkarna? Inte klokt att det ska behöva vara deras jobbvardag, väktarna hade fått 200 anmälningar från oss på 1 år!

Väldans varmt och fint väder ute idag ju, hoppas det håller i sig tills imorgon så jag kanske kan sola en stund när Mirabelle e på dagis och Ted sover middag :-)

Just nu är Stefan på möte med föräldrasamrådet på dagis, imorgon ska han på möte med bostadsrättsföreningens (puh vilket långt ord) styrelse. Helgen är fullbokad med skoj, är bjudna på middag x flera och Mirabelle ska på barnkalas. Till hennes glädje fick hon ytterligare en kalasinbjudan i brevlådan idag.

Häromdagen var vi och köpte färg till vårt kommande sovrum, så småningom ska göra om här och byta sovrum och då ska även Ted få ett eget rum. Här är Mirabelle med sina färgprover, haha. Hon har valt en tapet till ena väggen som vi har köpt, men jag tror ändå inte att det blir någon av dessa färgerna...




Glad sommar önskar Ted :-)
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar