torsdag 23 augusti 2012

Oh My God! Så lång tid sen sist jag bloggade!

Just nu har jag absolut ingenting att göra, så jag tänkte jag kan ju alltid svamla lite i bloggen, jag gillar ju att skriva. Sen om någon läser är det ju bara extra kul!

Vardagen är igång igen efter semestern, vi hade kunnat ha semester i all evighet, prat om att det är skönt att komma tillbaka till rutinerna är bara strunt tycker vi! Sommaren har varit bra. Vi har varit på Ölands djurpark o bott i stuga där, tog med våra grannar till grannstugan så att vi kunde känna oss som hemma! Sen har vi hälsat på Stefans brors familj, haft besök av våra vänner från Halmstad, haft grillfest för att fira Teds 2-årsdag och min 35-årsdag, ja SÅ gammal e jag nu... Vad gjorde vi mer? Ja du, minnet e kort ibland tyvärr (måste vara åldern), men mycket trevligt gjorde vi! Mirabelle gick på simskola i slutet av semestern, så de dagarna spenderade vi hemma omkring och det är skönt ibland det med! Barnen har fått en studsmatta i sommar så de har kunnat roa sig lite själva ute med, poolen har förståss också varit populär, en dag har Mirabelle 2 kompisar här och plaskade, sånt är skoj att se, att hon har vänner hon har kul med, sånt ska man ju inte ta för givet!

Nu e det som sagt vardag igen, aktiviteterna börjar komma igång, Ted ska få testa familjegympa, Mirabelle har sin gympa snart igen och så tänkte vi åka och simträna med henne lite med. Jag har zumban och nästa vecka drar Friskisterminen igång. Stefan styrketränar i massor, kanske är det som Mirabelle sa ikväll, att han blir så stark att han kan lyfta hela huset ;-)

Ted har en ovanlig artighet, säger tack när man berömmer honom, när man säger prosit, när man hjälper honom osv. Om man säger tack till honom för något får man ibland svaret: "Ingen orsak"! Vet inte var han har fått det ifrån, men man smälter när han säger så söta saker ju. På dagis e han go o glad, kramar alla fröknarna när han ska gå hem t o m. 

Mirabelle är äldst på dagis nu, går på stora avdelningen och är stolt för det. Hon älskar dagis! Hon har lärt sig cykla i sommar och det har stärkt hennes självförtroende känns det som. Snart kan hon simma med, det gäller bara att träna...

På jobbet är allt som vanligt, massor att göra, lite för mycket tyvärr... Men med trevliga arbetskamrater går det an ändå, önskar bara att lönen var lite närmare högre eller nä förresten, MYCKET högre, haha. 

I höst firar jag och Stefan 10-årig bröllop och då ska vi åka Oslobåten och ha lite mys bara vi 2. I oktober ska jag även gå på Ladies night med 3 vänner!!

Några bilder kanske? Så att ni slipper mer svammel för idag :-) Hare bra!

Midsommar :-) 2 nya tänder på väg upp!

Lek med nya båtbanan på Teds 2-årsdag

På tåget på väg till farmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar